Subject: [16-7][hoonestusluba] RE: ELi roheväidete direktiivi Eesti seisukohad
From: "Eliise Merila" <[email-masked]>
Cc: "Kadri Koemets" <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Feb 2024 12:58:05 +0200

Tere!

Anname teada, et Eesti seisukohad roheväidete direktiivi kohta on nüüd 
kinnitatud ka Riigikogus. Vastava seisukohtade toimiku leiab siit: 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/toimikud/a974a36f-839b-4ef5-8a60-2e75f6580e9d> 
Toimikud - Riigikogu ning EL asjade komisjoni istungi, kus seisukohad heaks 
kiideti, protokolli siit: 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/95ddd1e0-03d9-4393-86bb-12cd432b0f74> 
Dokument - Riigikogu

Head!

Eliise Merila
Nõunik | Välissuhete osakond
Adviser | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] |

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: Eliise Merila
Sent: Tuesday, December 5, 2023 11:38 AM
Cc: Kristi Loit <[email-masked]>
Subject: RE: ELi roheväidete direktiivi Eesti seisukohad

Head koostööpartnerid!

Anname teada, et Vabariigi Valitsus kiitis 30.11 heaks Eesti seisukohad ELi 
roheväidete direktiivi kohta, mis on huvi korral leitavad siit: 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/d157db73-9f90-4624-a96c-d236ca967856/eesti-seisukohad-rohevaidete-direktiivi-kohta--com2023-166> 
https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/d157db73-9f90-4624-a96c-d236ca967856/eesti-seisukohad-rohevaidete-direktiivi-kohta--com2023-166

Seisukohtade osas järgneb nüüd Riigikogu komisjonide menetlus ning lõplikud 
Eesti seisukohad kinnitab Riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjon.

Lugupidamisega,

Eliise Merila
Nõunik | Välissuhete osakond
Adviser | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] |

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: Eliise Merila
Sent: Friday, September 15, 2023 5:15 PM
Cc: Kristi Loit < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: ELi roheväidete direktiivi Eesti seisukohtade mustandversioon

Tere!

Täname kõiki, kes edastasid ELi roheväidete direktiivi algatuse kohta 
sisendi!

Anname teada, et Kliimaministeeriumis on valminud ettepaneku seisukohtade 
esialgne versioon, mida nüüd teiega jagame. Lisaks leiate manusest kaasamise 
tabeli.

Juhime tähelepanu, et tegu on esialgsete seisukohtadega, mis kõigi eelduste 
kohaselt võivad veel edasise käigus ning suhtluses teiste ministeeriumitega 
täpsustuda ja muutuda. Sellest tulenevalt palume, et kui kellelgi peaks veel 
olema väga olulisi seisukohti, mida tahaksite kindlasti välja tuua, siis 
palume keskenduda ennekõike neile ning edastada vastav tagasiside hiljemalt 
22.09 hommikul kl 10ks järgnevatele aadressidele: 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  ja 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
. Ideaalis võiks tagasiside olla konkreetsete muudatusettepanekute vormis 
või kommentaaridena seletuskirja faili (kasutades ’jälgi muutusi’ või track 
changes valikut).

Pelgalt väikseid, keeletoimetuslikke muudatusi palun mitte teha, kuna tegu 
on seletuskirja esialgse versiooniga.

Ilusat nädalavahetust soovides,

Eliise Merila
Peaspetsialist | Välissuhete osakond
Senior Officer | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] |

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: Eliise Merila
Sent: Monday, May 15, 2023 11:54 AM
To:
Cc: Kristi Loit < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Sisendipalve ja kutse infoseminarile: ELi roheväidete direktiiv

Hea koostööpartner!

Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku roheväidete direktiiviks, millega 
soovitakse parandada olukorda, kus toodetele ja teenustele lisatakse 
kontrollimatuid väiteid ja märgiseid, mis jätavad tootest, teenusest või 
ettevõttest rohelise mulje. Algatuse eesmärgiks on pakkuda tarbijatele 
kindlustunnet, et ’rohelise’ märgisega tooteid ostes oleks tegu 
keskkonnasõbraliku tootega.

Ettepaneku leiab: 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2023%3A0166%3AFIN> 
EUR-Lex - 52023PC0166 - EN - EUR-Lex (europa.eu)

Sama lingi kaudu on võimalik hiljem lugeda ka algatuse eestikeelset teksti, 
kui see valmib. Kokkuvõtliku info ettepaneku kohta leiab ka manuses olevast 
faktilehest.

Euroopa Komisjoni teemakohase pressiteate koos Komisjoni teabelehtede ja 
küsimuste-vastuste dokumentidega leiab: Keskkonnahoidlike valikute 
võimaldamine ja rohepesu lõpetamine (europa.eu) 
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/et/ip_23_1692>

Lisaks plaanime 18.05.2023 kell 12.00-13.00  tutvustada nimetatud algatuste 
sisu ja korraldada huvitatud osapooltega arutelu. Kohtumine toimub Teamsi 
vahendusel ning sellele pääseb järgneva lingi kaudu: 
<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NTM1NGJjYjEtNGFjYi00MDEyLTljN2QtMzAxNzM4ZWUzNWVl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22982d5054-1b3c-4a65-9351-3c842ea4ca12%22%2c%22Oid%22%3a%2203bb59a1-cece-491d-9dcb-3305b087a04f%22%7d> 
Koosolekuga liitumiseks klõpsake siia

Kalendrisse saab koosoleku lisada manuses leitava kalendrikutsega.

Keskkonnaministeerium on koostöös teiste ministeeriumidega koostamas 
eeltoodud algatuse kohta Vabariigi Valitsuse seisukohti ja seejuures on meie 
jaoks väga olulised just teie tähelepanekud antud ettepaneku osas, sh tuues 
välja meie erihuvid, mida arvesse peaks võtma.

Oma tähelepanekud ja märkused algatuse kohta palume saata hiljemalt 09.06 
aadressidele  <mailto:[email-masked]> [email-masked] ja 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lugupidamisega,

Eliise Merila
Peaspetsialist | Välissuhete osakond
Senior Officer | Department of International Affairs
+372 626 2843 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
<http://www.envir.ee/> http://www.envir.ee/
Keskkonnaministeerium | Ministry of the Environment of Estonia | Paldiski 
maantee 96, 13522 Tallinn, Eesti